Na území obce s rozšířenou působností Pardubice se nacházejí celkem tři zóny (subjekty), pro něž jsou dle zákona o prevenci závažných havárií zpracovány vnější havarijní plány. Jsou jimi areál Paramo a areál SemtinZone. Třetí zóna – Flaga Opatovice nad Labem – reálně nepředstavuje nebezpečí, protože provozovatel v tomto areálu ukončil činnost.
Na území obce s rozšířenou působností Chrudim není vnější havarijní plán zpracován pro žádný subjekt.
Do skupiny B podle zákona o prevenci závažných havárií jsou dále (kromě výše uvedených) zařazeni tito provozovatelé:
- UNION CONSULTING s. r. o., sklady PHM Kostelec u Heřmanova Městce
- EURO – Šarm spol. s r. o., Obchodní sklad Slatiňany
- JARO s. r. o., provozovna Chrast u Chrudimi
Do skupiny A (menší množství nebezpečných látek) jsou zařazeni tito provozovatelé:
- DEXTRA X, a. s., provozovna Pardubice – Černá za Bory, Průmyslová 473, Pardubičky
- Ing. Petr Švec – PENTA s. r. o., provozovna v areálu AGROP a. s. Slatiňany
- TOPEK – Oil.cz, a. s., provozovna S. K. Neumanna 2816, Pardubice
- KYB Manufacturing Czech s. r. o., U Panasonicu 277, Pardubice – Staré Čívice
V současné době probíhá zpracování nových vnějších havarijních plánů a také informací pro obyvatele – ty se budou nově týkat všech uvedených subjektů.
Stacionární zdroje technologických havárií (pouze Pardubicko)
požáry a exploze město Pardubice [PDF, 11,88 MB] |
únik toxických látek město Pardubice [PDF, 12,07 MB] |
požáry a úniky NL ORP Pardubice [PDF, 18,09 MB] |
Liniové zdroje rizik (pouze Pardubicko)
technologické havárie město Pardubice [PDF, 13,17 MB] |
technologické havárie ORP Pardubice [PDF, 14,81 MB] |
Digitální mapa krizového řízení v ORP Pardubice
Železniční doprava
- trať Kolín – Pardubice – česká Třebová (včetně seřazovacích náraží Pardubice a Rosice nad Labem)
pásmo havarijního plánování je určeno přepravou chlóru a parametrem R = 1500 m - trať Pardubice – Havlíčkův Brod
trať Pardubice – Hradec Králové
pásmo havarijního plánování je určeno přepravou amoniaku a parametrem R = 400 m - trať Moravany – Chrudim
trať Moravany – Borohrádek
pásmo havarijního plánování je určeno přepravou amoniaku a parametrem R = 400 m
Silniční doprava
- pásma havarijního plánování jsou determinována přepravou chlóru v sudech, propan-butanu v autocisternách a výbušnin
parametr R = 200 m pro silnice I. a II. třídy - především tyto komunikace: I/36, I/37, I/2, I/322, II/298, II/333, II/324, II/355, II/340 a II/323
Ostatní rizika
Mezi ostatní rizika dále patří:
- letecká havárie v koridoru letiště Pardubice
- destrukce vodního díla (Seč a další)
- teroristický útok
- vodní dopravní havárie (v souvislosti se splavněním Labe)
- havárie plynovodu Hrochův Týnec – Pardubice – Čeperka
- ropovod Družba (Podhořany – Paramo)