Provozovatel


Rescueinfo z. s.
Arnošta z Pardubic 2610 Pardubice
Tel: 603 981 272
IČ: 269 91 764
www.rescueinfo.org info@rescueinfo.org

Pátrání po pohřešovaných dětech bude efektivnější

Tip pro vaši bezpečnost: univerzální výkonná powerbanka nejen pro případ BLACKOUTu.

Hledání dětí, které se ztratily a ocitly se v ohrožení života, bude od nynějška rychlejší a efektivnější. Do pátrání po pohřešovaných dětech se totiž nově zapojují média a občané. Umožnila to aplikace, kterou pro Ministerstvo vnitra ČR (MVČR) vytvořila brněnská softwarová společnost ecommerce.cz.

Aplikace vznikla nad vlastním redakčním a publikačním systémem System Idea, fungujícím na portále MVČR. „Aplikace automaticky generuje zprávu o události všem přihlášeným subjektům, které tak mohou rychle reagovat. Aplikace společnosti ecommerce.cz umožnila posílání zpráv o pohřešovaných dětech do RSS kanálů a na e-maily zaregistrovaných osob,“ uvedl projektový manažer společnosti ecommerce.cz Marcel Flídr.
Projekt Národního koordinačního mechanismu pátrání po pohřešovaných dětech, který by měl přispívat k rychlému a úspěšnému nalezení pohřešovaných dětí startuje 11. 5. 2010, kdy zástupci médií své zapojení do projektu stvrdili podpisem memoranda o spolupráci.

Projekt stojí na čtyřech základních pilířích:

  1. Policejním vyšetřování a pátrání – již probíhá na velmi dobré úrovni a procento úspěšnosti pátrání je velmi vysoké (95%).
  2. Propracovaném informačním systému s napojením na média – Do pěti minut od zadání záznamu do policejního pátracího systému se na internetovém portálu www.policie.cz objeví základní informace o pohřešovaném dítěti. Zároveň odchází informace o tomto záznamu informačními kanály ke spolupracujícím subjektům. Média a internetové portály neprodleně publikují informace o ztraceném dítěti s výzvou ke spolupráci veřejnosti.
  3. Spolupráci s veřejností – předpokládá aktivní zapojení veřejnosti do pátrání. Informace, které by mohly přispět k nalezení dítěte lze zavolat na linku 158 nebo 112.
  4. Psychologické podpoře rodinám obětí – psychologická pomoc speciálně vyškolených policistů rodině dítěte k dispozici již od začátku pátrání, případně předání kontaktu na následnou péči k tomu příslušných organizací.

Příklad:

Honzíkovi je pět let, hraje si sám na písku na hřišti za domem, při hře jej sleduje neznámý muž, osloví chlapce a snaží se získat jeho důvěru, odchází i s dítětem z hřiště. Honzík se ztratil. Matka Honzíka přichází na písek a najde pouze rozházené bábovky, volá na linku 158 a ohlašuje ztrátu dítěte. Přijíždí policie a zjišťuje okolnosti zmizení.
Hlavní otázka nyní zní – najde se dítě včas?
V případě, že se spustí Národní koordinační mechanismus pátrání po pohřešovaných dětech, informace o vyhlášeném pátrání po zmizelém Honzíkovi, jeho popis a další nezbytné informace se objeví na webových stránkách Policie ČR, upozornění dostávají do e-mailu přihlášená média a občané.
Média zařazují zprávu o pátrání v pravidelných intervalech do vysílání, vyzývají veřejnost ke spolupráci. Honzíka spatří na ulici s mužem člověk, který před odchodem z domova shlédl v TV mimořádnou výzvu k pomoci při pátrání. Okamžitě volá na linku 158, Honzíka spatří více lidí, s jejich pomocí se policie dostává k dítěti včas a vše dopadá dobře.
Policie odvolává pátrání a automaticky vygenerovaná e-mailová zpráva o tom informuje všechny napojené subjekty včetně médií.
„Pokud by se tato událost odehrála bez napojení na Národní koordinační mechanismus, projde Honzík městem s mužem absolutně bez povšimnutí,“ podotkla Jitka Gjuričová, ředitelka odboru prevence kriminality z Ministerstva vnitra.
Z médií přislíbili spolupráci  Český rozhlas, TV Barrandov, TV Prima, Česká televize, Rádio Impuls, Frekvence 1, zapojit by se mohly i zpravodajské agentury ČTK, Mediafax či portál centrum.cz.

Přihlášení k zasílání aktuálního pátrání na e-mail

RSS kanál aktuálních pátrání

Reklama
Nejlevnější povinné ručení

Share

Přidat komentář

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

  

  

  

Nechte následující pole tak, jak jsou, prosím: